A médiafogyasztási szokások folyamatosan változnak, amellyel vállalkozásodnak is fel kell vennie a lépést, hiszen a fogyasztók figyelméért zajló küzdelemben az nyer, aki tudja, hogy mire van szüksége a célcsoportjának és azt is érti, hogy mindezt milyen formában szeretnék megkapni. Amennyiben a jelenleg legjobb elérést biztosító közösségi média tartalomtípusokkal dolgozol, akkor nyert ügyed van. Ehhez azonban naprakésznek kell lenned a piac változásaival és a jelenleg legnépszerűbb tartalomtípusokkal kapcsolatban. Melyek azok a közösségi média tartalomtípusok, amelyek a legjobban működnek 2025-ben? Ismerd meg az idei év tredjeit és alakítsd ennek megfelelően marketingkommunikációdat!
A legjobb közösségi média tartalomtípusok
1.) Videós közösségi média tartalmak
Tagadhatatlanul az első helyen szerepelnek a videós tartalmak, amelyek az Instagram és Facebook Reels funkciók, valamint a TikTok megjelenésével egyre növekvő népszerűségre tettek szert. A videók kényelmesen és könnyűszerrel fogyaszthatók mindazonáltal, hogy sokkal több információt tudsz belepréselni akár egy rövid felvételbe is.
Az egyetlen kitétele, hogy célcsoportod rendelkezzen fülhallgatóval annak érdekében, hogy bárhol és bármikor zavartalanul fogyaszthassa tartalmadat. Ám a videók feliratozásával ez a hiányosság is kiküszöbölhető.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A videós tartalmak közül a legnépszerűbbek:
- A rövid, impulzív, ingergazdag és szórakoztató tartalmak – amelyek elsősorban Facebookon, Instagramon és TikTokon hódítanak.
- A hosszú, informatív tartalmak – amelyek legtöbbször oktatás célzattal jelennek meg olyan felületeken, mint a YouTube, a LinkedIn valamint a Facebook. Segítségével bemutathatod termékedet, szolgáltatásodat, betekintést engedhetsz vállalkozásod működésébe vagy akár egyéb, a célcsoportod számára hasznos témákat is kibonthatsz, lépésről lépésre bemutathatsz.
- Élő bejelentkezések – ahol valósidejű beszélgetést folytathatsz követőiddel, interjúalanyoddal és interakcióra buzdíthatod célközönségedet. Általa megmutathatod a márka mögött rejlő arcot és egy intenzívebb, valamint személyesebb kapcsolatot alakíthatsz ki célcsoportoddal. Megnyílásodat mély elköteleződéssel és megdönthetetlen bizalommal fogják jutalmazi.
2.) Képes tartalmak és infografikák
A képes tartalmak tekintetében is kimondottan széles a paletta, csupán a képzeleted szab határt annak, hogy milyen figyelemfelkeltő és egyedi vizuális elemet alkalmazol. Használhatsz saját termékfotót, stock fotót, UGC-t, azaz a felhasználók által készített tartalmat és infografikát egyaránt. Míg a saját készítésű képek és az UGC-k növelik az elköteleződést és a bizalmat, addig a gondosan kiválasztott stock fotók, valamint az infografikák professzionalizmust tükröznek.
Videó- és fotó készítést vállalunk vállalkozásoknak. Segíthetünk?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3.) Lapozható – carousel posztok
A lapozható vagy úgynevezett carousel posztok szintén közkedveltek a közösségi médiában – különös tekintettel a Facebook, az Instagram, valamint a TikTok felületén. Egyediségét az adja, hogy egyetlen poszton belül több képet vagy több rövidebb videót oszthatsz meg közönségeddel, így személyében a videós és a képes tartalmak közötti átmenetről beszélhetünk.
A carousel posztokat könnyűszerrel alkalmazhatod:
- Storytellingre, azaz egy hosszabb történet szemléletesebb elmesélésére
- Oktatási célzatú tartalom létrehozására, vagyis fontos és tanulságos információátadásra
- Összehasonlító tartalmak készítésére, ahol előtte-utána szituációkat mutathatsz be
- Egy folyamat lépésről lépésre való szemléltetésére
Előnyös, hiszen a hosszabb szöveget olyan vizuális elemekkel kísérheted, amelyek nyomatékosítják mondandódat. Így az információ mélyebb átadására leszel képes. Segítségével szemléletesebben és izgalmasabban mesélheted el a történetedet. Az ilyen jellegű posztok akár hosszú percekre is lekötik a felhasználót, így könnyebben megragadják a figyelmet és növelik az elköteleződést. Ismerj meg minket!
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
4.) Podcastok
A videókon túl a podcastok is figyelemre méltó fogyasztói bázissal rendelkeznek, így közkedvelt közösségi média tartalomtípusnak számítanak. Könnyen fogyasztható, hiszen a célcsoportod szinte bárhol és bármikor – akár vezetés, akár takarítás közben kényelmesen meghallgathatja. A podcast tökéletes eszköze egy adott téma mély kifejtésének, a szakmai kompetenciád szemléltetésének, a márkád és a brand mögött álló személy/csapat megismertetésének és mindezzel a bizalom, a hitelesség, valamint az elköteleződés elmélyítésének.
Az előzőekben megismerhetted azokat a közösségi média tartalomtípusokat, amelyek felülettől függetlenül jelenleg a legnépszerűbbek a piacon. A könnyű és gyors fogyaszthatóság, az információ átadásának egyedülálló, izgalmas, valamint az ingerekben gazdag volta szinte már függővé varázsolja követőidet. Ameddig a fogyasztók igényeit szem előtt tartva értéket tudsz képviselni tartalmaiddal, addig sikeres leszel a közösségi médiában.
Segíthetünk a tartalomgyártásban, közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Taras Shypka // Unsplash