Közösségi média posztot nem nehéz írni. A figyelmet megragadó, kattintásra ösztönző és elköteleződést eredményező tartalmat azonban nehéz. A jelentős mennyiségű információnak köszönhetően, mellyel minden egyes nap találkozunk a közösségi média platformokon egyre nehezebb kitűnni a tömegből egy átlagos tartalommal. Hatalmas a verseny, amit a figyelemért folytatnak a vállalkozások. Léteznek azonban olyan technikák, amelyek alkalmazásával kitűnhetsz a tömegből és vásárlóközönséged célkeresztjébe juttathatod termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Ismerd meg azokat a közösségi média szövegírási tippeket, amelyek garantálják sikeredet! Olvass tovább és tudj meg többet!
Közösségi média szövegírási tippek
Az alábbiakban megtudhatod, hogy melyek azok a tippek, amik segítségével érdekessé, értékessé és figyelemfelkeltővé teszik a tartalmadat és ezáltal követőket generálnak számodra!
1.) Tudatosan készítsd el tartalmadat
A szöveg első 2-3 mondata a leghangsúlyosabb. Amennyiben ezalatt nem vagy képes megragadni a célcsoportod figyelmét, akkor elveszítetted őket. Számukra az idő a legnagyobb érték és ha már az elején sem érzik olvasásra méltónak tartalmadat, akkor lelkiismeretfurdalás nélkül tovább görgetnek.
Éppen ezért próbálj meg a szöveged első felébe olyan meghökkentő állításokat, figyelemfelkeltő kérdéseket vagy gondolkodásra késztető, érzelmeket mozgósító kijelentéseket tenni, amelyek garantáltan megmozgatják az olvasó fantáziáját.
Mik lehetnek az optimális mondatkezdések?
- Elgondolkodtató kérdések – “Meg akarod duplázni a követőid számát 3 nap alatt?”
- Meghökkentő tények – “Az emberek 90%-a csak az első 2 mondatot olvassa el!”
- Kihívó és olykor provokatív kijelentések – “Nem nőnek az eladások? Ezt hibáztad el!”
Segíthetünk a tartalomgyártásban, közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2.) Adj értéket mondandóddal
Annak érdekében, hogy kiemelkedj a tömegből gondoskodj arról, hogy tartalmad más legyen, mint a többi. Ne érd be az átlagossal és ne ismételd azt, amit mindenki más mond. Láss meg egy harmadik nézőpontot, mutasd meg a dolog másik oldalát és adj értéket az olvasóidnak. Amennyiben a tartalmad elgondolkodtat, tanít és érzelmeket mozgosít a célcsoportodban, akkor nyert ügyed van.
Így az erőteljes és sok esetben ellenszenves direkt értékesítés helyett sokkal mélyebben ültetheted el márkád pozitív képét az olvasó tudatába.
3.) Használj CTA-kat
A bejegyzést lásd el az úgynevezett CTA-val (Call to Action), cselekvésre ösztönző mondatokkal, ami buzdítóan hat az olvasó viselkedésére. Ilyen lehet a “Ne maradj le”, “Olvass tovább” vagy a “Kattints és tudj meg többet” cselekvésre sarkalló kifejezések. Ezekkel a mondatokkal felkelted az érdeklődést és kattintásra készteted a célközönségedet.
Stratégia, tanácsadás, közösségi média kezelés:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
4.) Tagolj, használj emojikat és hashtageket
Tedd könnyen és élvezhetően olvashatóvá a szöveget. Hogyan? Esztétikus tagolással, címsorokkal, nagyobb térközökkel, felsorolásokkal és bekezdésekkel. Hiába írtál tökéletesen megfogalmazott szöveget, ha az tömbben érkező információhalmaz. Egy tagolatlan szöveg hamar elveszi az olvasó kedvét a megerőltető böngészéstől.
A szövegkörnyezetbe illő emojik is feldobják a leírásodat, ám itt is igaz, a kevesebb néha több! Az elérhetőség és kereshetőség érdekében pedig lásd el releváns hashtagekkel, azaz olyan címkékkel, amelyek a legtöbbet árulják el a tartalmadról. Így a célcsoportod sokkal könnyebben fogja megtalálni a bejegyzésedet.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
5.) Használj esztétikus grafikai elemeket
Támogasd a mondandódat a szöveghez illő erőteljes vizuális elemmel. Használj figyelemfelkeltő képeket, amik hangsúlyt adnak a szövegnek. A legideálisabb, ha a kép illeszkedik a vállalkozásod profiljába és összhangban van a korábban megosztott tartalmakkal – színvilágban és stílusban egyaránt. Segítségedre lehetnek olyan alkalmazások is, mint például a Canva, ahol előre elkészített sablonok közül válogathatsz.
Az előzőekben felsorolt közösségi média szövegírási tippek segítségével egy olyan bejegyzést készíthetsz, amely minden szempontból megfelel a célcsoportod igényeinek – esztétikus, könnyen olvasható, értékes, érdekes és nem utolsó sorban kattintásra ösztönző. Tartsd szem előtt az alábbi tanácsokat és válj profi közösségi média szövegíróvá!
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Ben Maffin // Unsplash