A történetmesélés már gyerekkorunk óta az életünk részét képezi – történeteket mondunk, történeteket hallgatunk annak érdekében, hogy érzelmileg azonosulni tudjunk a mesélővel, a főhőssel vagy éppenséggel a főgonosszal. Abban az esetben, ha egy igazán kiváló történetmesélővel van dolgunk, akkor minden egyes porcikánkkal átéljük a sztorit. Mély érzelmek keletkezhetnek bennünk, melyeket reakciók formájában legtöbb esetben ki is nyilvánítunk. Nincs ez másképp a közösségi média világából sem. Hogyan használható mindez marketing céljaid eléréséhez? Melyek azok a storytelling technikák, amik által elnyered célközönséged figyelmét? A következőkben bemutatjuk neked!
Mit jelent a storytelling a marketingben?
Abban a hatalmas mennyiségű információhalmazban, amiben élünk elég könnyű elveszíteni a fókuszt – nincs ez másképp a közösségi médiában sem. Minél nagyobb a minket körülvevő zaj, annál nehezebb kiszűrni a számunkra releváns és lényeges információkat. Így hiába írsz kifogástalan szövegeket, ha a célcsoportod szem elől téveszti azt.
A storytelling, azaz történetmesélés egy rendkívüli szövegírási technika, mely segítségével megragadhatod közönséged figyelmét és mélyebb kötődést alakíthatsz ki velük. A storytelling technikák helyes alkalmazásával egy olyan lavinát indítasz útjára, amely mély érzelmeket fog kiváltani az olvasóidból. Hogyan?
- Megragadja az ember figyelmét
- Hitelessé és emberközelibbé teszi a márkádat
- Az érzelmi reakció kiváltásával szimpátiát ébreszt
- A szimpátia pedig elköteleződést eredményez
Segíthetünk a céges közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Milyen storytelling technikák léteznek?
Storytelling technikák alatt olyan módszereket értünk, amelyek alkalmazásával nem csak egyszerűen bemutatjuk az általunk nyújtott szolgáltatásokat vagy termékeket, hanem egy emlékezetes történetet kerítünk mellé a figyelem elnyerése és a közvetlenebb kapcsolat kialakítása érdekében. Egy olyan történetet alkotunk, amire mindenki emlékezni fog. Az alábbiakban felsorolt storytelling technikák segítségedre lesznek a legideálisabb téma megtalálásában és a célcsoportod eredményes megszólításában.
1.) Írd meg vállalkozásod megalakulásának történetét
Az úgynevezett eredettörténetek mindig megnyitják az utat a célcsoportoddal való mélyebb kapcsolódás felé. Megismerik a háttértörténetedet, a motivációdat, a küzdelmeidet és a sikereidet egyaránt. Vannak olyan vállalkozások, amelyek az eredettörténetüket úgy próbálják professzionálissá tenni, hogy egy letisztult és könnyen átlátható idővonalon listázzák eredményeiket. Szemléletes, ám a mély érzelmek aktiválásához és a szimpátia kiváltásához azonban többre van szükséged.
Írj egy hosszabb történetet bejegyzés vagy cikk formájában, képekkel tarkítva és oszd meg követőiddel a vállalkozás alapításának történetét. Egy rövidke videó készítése vagy egy élő bejelentkezés mellett is dönthetsz mellyel még közvetlenebb formában tudod átadni érzéseidet, reakciókat kiváltva a célközönségből. A követőid képesek lesznek meglátni az embert a vállalkozás mögött, azonosulni tudnak értékeiddel, mindez pedig a bizalom megteremtésének felbonthatatlan alapjává fog válni a jövőben.
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2.) Készíts esettanulmányt
Oszd meg ügyfeleid sikertörténeteit az általad nyújtott szolgáltatások vagy termékek tükrében. Kérd fel egy elégedett fogyasztódat és készíts vele interjút. A beszélgetésetekből írj egy blogbejegyzést és oszd meg másokkal is. Ezáltal az érdeklődők első kézből kapnak valós visszajelzést arról, hogy hogyan végzed a munkádat, ami hitelességet ad és megbízhatóságot tükröz.
Amennyiben még kitűnőbb eredményeket szeretnél elérni, akkor a beszélgetéseteket videóinterjú formájában örökítsd meg, hiszen mindamellett, hogy jelenleg a videós tartalmak számítanak a legnépszerűbbnek a piacon, videón keresztül sokkal jobban át tudod adni az érzelmeket.
Közösségi média kezelés kisvállalkozásoknak. Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3.) Meséld el a Hős útját (Hero’s Journey)
A hős – lehetsz te, mint vállalkozásod megálmodója, vagy lehet egyik ügyfeled is, aki különböző nehézségeken ment keresztül, de közösen sikeresen leküzdöttétek az akadályokat. Oszd meg a ‘harc’ mikéntjét és avasd be utatokba az érdeklődőket is. Egy-egy megható, inspiráló és motiváló történet együttérzésre sarkallja olvasóidat, valamint reagálásra késztíti őket. A reakciók pedig még több elérést jelentenek számodra. A tárgyilagos és eredményorientált esettanulmánnyal szemben itt nyugodtan lehet az érzelmekre támaszkodni és megosztani mindazt, ami nehézség volt számodra.
Felületek tekintetében szabadon alkalmazhatod a rendelkezésre álló platformokat, ám érdemes minden egyes alkalmazásra optimalizálnod a mesélés mikéntjét. Facebookra írj bátran egy hosszabb, képes történetet, TikTok esetében maradj a rövid, de velős videóknál, míg Instagramon mindkét típust egyaránt alkalmazhatod.
Az imént megosztottak szerint a storytelling technikák alkalmazásának elsődleges célja a valódi érzelmi reakciók kiváltása, valamint a szimpátia kialakítása, melynek köszönhetően mély bizalom és elköteleződés alakul ki a célcsoportodban a márkád iránt. Építs közösséget a szavak erejével és nyerd el követőid bizalmát a jövőben való közös együttműködés reményében.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Etienne Girardet // Unsplash