A közösségi média különböző felületein regisztráltak száma jelentős – mind magán-, mind céges profilok tekintetében, így vállalkozásként nem érdemes elszalasztanod a platformok nyújtotta lehetőségeket. Az ütleti profil létrehozásán túl aktív jelenlétre is szükség van a vevőszerzés, valamint az elkötelezett követőbázis kialakításához, ezért ismerned kell a sikeres közösségi média poszt összetevőit. Melyek azok a nélkülözhetetlen elemek, amik eredményessé teszik a közösségi média szereplésedet? Tudj meg többet és tűnj ki a versenytársaid közül!
A sikeres közösségi média poszt összetevői
1.) Megnyerő vizuális tartalom
A hírfolyamot görgetve az első és legfontosabb tényező, ami megállásra készteti a felhasználókat, az a meghökkentő, egyedülálló, érdekes és izgalmas vizuális tartalom. Alkalmazhatsz saját képet, stock fotót, infografikát, de akár rövid videót is, a lényeg, hogy kitűnjön a többi közül. A kép továbbá legyen informatív és beszédes, kapcsolódjon a márkádhoz, mind az általad közvetített értékek, mind a megjelenés tekintetében. Amennyiben stílusa összhangban van a már korábban megosztott tartalmakkal, akkor oldalad professzionalizmust tükröz.
2.) Értéket közvetítő szöveges tartalom
Amennyiben a vizuális tartalom odavonzotta az érdeklődők figyelmét, akkor itt az idő, hogy a szöveges tartalommal is elkápráztasd őket, hiszen egy sikeres közösségi média poszt összetevői közül ez sem hiányozhat! Ehhez azonban ismerned kell célcsoportod vágyait, álmait és igényeit.
- Mi az a téma, ami jelenleg foglalkoztatja őket?
- Milyen problémákkal küzdenek, amire megoldást keresnek?
- Miről tanulnának szívesen?
- Melyek a legfrissebb trendek, amik vonzzák a figyelmüket?
Kezdj kérdéssel, meghökkentő statisztikával, izgalmas ténnyel vagy provokatív kijelentéssel annak érdekében, hogy felkorbácsold a vágyát az iránt, hogy elolvassa a mondandódat. Az érdekes tartalmon túl a szöveg legyen érthető és könnyen olvasható, ennek tekintetében alkalmazz a hosszú és összetett mondatszerkezet helyett rövid és velős mondatokat.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben, tartalomgyártásban?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3.) Releváns hashtagek és emojik
A szöveg tartalmán túl annak olvashatósága is befolyásolja a fogyasztói élményt. A tartalom optimális tagolása, valamint a témához kapcsolódó emojikkal való ellátása kényelmessé és kellemessé teszi a tartalom fogyasztását. Nem érdemes azonban az emojik alkalmazását sem túlzásba vinni, mert zavaróvá válik, eltereli a figyelmet és élvezhetetlenné teszi az olvasást.
A bejegyzés végét zárd releváns hashtagekkel, címkékkel, azaz olyan szavakkal, és kifejezésekkel, amelyek összefoglalják a tartalmad lényegét és kiemelik a legfontosabb elemeit. A címkék kategóriába sorolják az anyagot, annak érdekében, hogy a felhasználók a keresés alkalmával könnyebben megtalálják bejegyzésedet.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
4.) CTA, cselekvésre ösztönzés
Az emojikon és hashtageken túl úgynevezett CTA-kat is érdemes a szövegbe tűznöd, amellyel cselekvésre buzdítod a fogyasztókat. Ezek a rövid, de ösztönző mondatok segítségével további aktivitásokat válthatsz ki az olvasóból. Például: “Olvass tovább”, “Iratkozz fel”, “Kövess be” felszólító mondatok által a weboldaladra, webshopodra terelheted az érdeklődőt.
A CTA alkalmazása mellett azt is magyarázd meg röviden, hogy miért is érdemes az adott aktivitást végrehajtania, milyen haszna származik belőle, ha elvégzi a kívánt cselekvést.
A sikeres közösségi média poszt összetevői, mint a kiemelkedő vizuális megjelenés, az értékes szöveges tartalom, a megfelelő formai és szakmai kiegészítők mind megalapozzák célcsoportod eredményes elérését. Amennyiben képes vagy mindezt alkalmazni, akkor szinte “önmagától” kialakul az elkötelezett és a hűséges követőtáborod. Ismerj meg minket!
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Erik Lucatero // Unsplash