Nem akarunk zsákbamacskát árulni, ahhoz, hogy napi 30 perc elegendő legyen a közösségi média kommunikációd kezelésére, előre kell dolgoznod és havonta legalább egy egész napot arra szükséges szánnod, hogy tervezel, posztokat írsz, kreatívokat készítesz, majd időzíted azokat. A közösségi média számtalan lehetőséget biztosít arra, hogy elérd célcsoportodat, megismertesd velük márkádat és elnyerd bizalmukat. A folyamatos tartalomkészítés, valamint a követők interakcióra bírása azonban kimagaslóan időigényes feladat, amennyiben jól szeretnéd csinálni. Hogyan lesz mindebből napi 30 perces munkafolyamat? Tervezéssel és automatizálással! Mutatjuk hogy spórolj időt és növeld eléréseid számát!
Közösségi média menedzsment tippek
A kezdetekben fontos, hogy megfogadd az alábbi tanácsokat:
1.) Válassz 1 platformot, amire koncentrálni fogsz
Mérd fel, melyik az a közösségi média felület, amelyiken a célcsoportod a legaktívabb és amelyiken könnyűszerrel elérheted őket. Akkor terjeszkedj további platformokra, amikor már stabil és kiszámítható eredményekkel rendelkezel.
2.) Gyárts kevesebb, de minőségi posztokat
Eleinte a követőtáborod bővítése a cél, így mielőtt még temérdek mennyiségű poszttal árasztanád el az üzenőfaladat, gyárts egyedi és minőségi tartalmakat, melyekkel kiemelkedhetsz a versenytársaid közül – különös tekintettel a jelenleg legnépszerűbb tartalomtípusokra.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Havi közösségi média feladataid
Az előre tervezés, valamint az automatizálás a legelső lépése annak, hogy napi 30 percre csökkentsd a közösségi média marketingre fordított munkaidőt. Ehhez azonban érdemes minden hónapban legalább egy napot arra szánni, hogy tervezel és előre dolgozol.
3.) Tervezd meg a következő hónapodat
Az előzetes tervezés által nem fognak meglepetések érni. Tervezd meg, hogy hány naponta szeretnél posztolni és azt is határozd meg, hogy mikor melyik felületre. Írd össze a témákat, gyűjtsd össze az aktualitásokat és írd meg a posztokat.
Gyűjtsd össze a használni kívánt képeket és videókat, szükség esetén pedig készíts el néhány egyedülálló kreatívot is. Így minden a kezedben lesz, mikor eljön a posztolás ideje.
4.) Időzítsd be a posztokat
Az előzetes felméréseidre támaszkodva automatizáld a posztolási folyamatot és időzítsd azokra a napokra és időpontokra a posztokat, amikor a célcsoportod a legaktívabb. Miért van szükséged automatizálásra? Általa nem felejtődnek el a bejegyzések és akkor kerülnek ki a felületeidre, amikor valóban eléri a fogyasztókat. Segítségével időt és energiát spórolsz és mellett koncentrálhatsz a napi működéshez szükséges feladatokra.
Túl sok munkának tűnik? Szervezd ki a közösségi média kezelést, segítünk!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Napi marketing feladataid 30 percben
Minden egyes nap, abban a bizonyos fél órában az alábbi feladatokat szükséges ellátnod:
5.) Reagálj a megkeresésekre (10-15 perc)
Célközönséged akkor fog elköteleződni márkád iránt, amennyiben érzi a törődést és tudja, hogy fontosak számodra. Az érzést pedig azzal tudod erősíteni bennük, ha interaktív és elérhető vagy. Ne felejts el reagálni a követőid kérdéseire, a megjelölésekre, a posztjaid alá érkező kommentekre, valamint az üzenetben történő felkeresésekre sem. A nap végén mindig görgesd át az üzeneteidet és a kommenteket, hogy senkit se hagyj válasz nélkül.
Tipp! A Facebook Business oldalán akár automatizált üzeneteket is beállíthatsz, ami által még nagyobb figyelmet szentelsz az érdeklődőknek
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
6.) Készítsd el az aktualitásokat (10-15 perc)
Részt vettél egy eseményen, aminek a történéseit meg szeretnéd osztani követőiddel? Eszedbe jutott egy fontos téma, amit kifejtenél? Készült vállalkozásodról egy rövid videó, amit mindenképpen szeretnél közzétenni? Akkor itt az ideje elkészíteni a tartalmat, amíg még friss az élmény! Szúrd be a posztolási naptáradba az újonnan jött ötletet és oszd meg időben követőiddel.
7.) Maradj naprakész (5-10 perc)
Lapozd át a legújabb trendeket és kerülj képbe az iparág újdonságaival. Milyen tartalmak teljesítenek kiemelkedően versenytársainál? Mi foglalkoztatja jelenleg célcsoportodat? Milyen változások és trendek várhatók a közeljövőben? Ezeknek az információknak a tudatában mindig naprakész tudsz maradni és elsőként értesülni a legizgalmasabb hírekről. Célcsoportod is garantáltan értékelni fogja szakmaiságodat.
Ezeknek a közösségi média menedzsment tippeknek köszönhetően sokkal koncentráltabban végezheted napi feladataidat mindamellett, hogy a marketingtevékenységed is gondosan megtervezett és időzített lesz – mellyel célcsoportodat is eredményesen eléred. Ismerj meg minket!
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Kyle Glenn // Unsplash