A közösségi média marketing sikeressége nemcsak a megnyerően megírt szöveges tartalmon és a hozzá illő grafikán múlik, hanem a megosztás időpontja is esszenciális. Az aranyszabály, hogy akkor posztolj, amikor a célcsoportod aktív. De mégis honnan tudhatod, hogy vásárlóközönséged mikor böngészi az általad használd közösségi média felületet? A legjobb posztolási időpont minden egyes közösségi média platform esetében változik, ám a következőkben bemutatjuk, hogy általánosságban melyik felületen mikor érdemes megosztanod a célcsoportodnak szánt tartalmat. Görgess tovább és növeld elérésed sikerességét!
A posztolás időpontjának jelentősége
A posztok minőségén és a tartalmi értékén túl a célcsoportod elérését a megosztás rendszeressége és a posztok megfelelő időzítése garantálja. A pontos időzítés által posztod nem fog elveszni a tartalmak rengetegében és sikeresen megszólítja azt, akit kell. Az elérés növelésével a poszt alatti interakciók is megsokszorozódnak, mint a kedvelések, a megosztások és a kommentek, mely összességében a márkaismeret növekedéséhez és az eladások megugrásához vezet.
A megosztás idejének meghatározása nem hasraütésszerűen történik, hanem a folyamatos tesztelés, és a tesztelések által nyert adatok elemzése alapozza meg a legideálisabb posztolási időpontot.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A legjobb posztolási időpont
Általánosságban elmondható, hogy a felhasználók 3 szélesebb időintervallumban a legaktívabbak a közösségi médiában, felülettől függetlenül.
1.) Reggeli órákban – 7-9 óra között
Az emberek nagy százaléka mobiltelefonja ébresztő funkciót alkalmazza a reggeli keléshez, így sokan már az ébredést követően végiggörgetik a közösségi média felületeket a legfrissebb hírek és történések számbavétele érdekében. Majd azok, akik a tömegközlekedés eszközeit használják az iskolába vagy munkába való ingázáshoz, a buszon vagy a metrón ülve is a mobiltelefonba temetkeznek. Időszak tekintetében reggel 7-9 óra között már aktívak a közösségi médiában.
2.) Az ebédszünet idején – 12-14 óra között
A következő nagyobb időintervallum az ebédszünet – 12-14 közötti időszak, mikor a hírfolyam végigolvasása által a felhasználó szünetet tarthat és kiszakadhat a munka vagy a tanulás monotonitásából. Amennyiben célcsoportod tanul vagy irodai munkát végez, akkor ebben az időszakban biztosan aktív lesz, ám például a turizmusban és a vendéglátásban dolgozók számára ez az időszak kifejezetten sűrű.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3.) Az esti órákban – 18-22 óra között
17-18 óra között hazafelé menet, valamint a munkából és az egyéb kötelességekből felszabadulva 20-22 között szintén megemelkedik a közösségi média felületeken való aktivitás. Míg az idősebb korosztály 21 óra környékén már megválik az okoseszközötől, addig a fiatalabb generáció tagjai akár éjfélig is aktívak maradnak.
Legjobb posztolási időpontok platformonként
Célcsoportod szokásai is erőteljes hatással vannak a legjobb posztolási időpont meghatározására. Nézzük meg platformspecifikusan is, hogy az általános ajánlások alapján melyek a legideálisabb időszakok a posztolásra és melyek azok, amikor nem érdemes megosztani a tartalmadat.
Facebook
Facebook esetében a hétköznapi aktivitás a legjelentősebb, különös tekintettel kedd reggeltől csütörtök délutánig tartó időszakra. Így a hétvége helyett érdemes a hét közepére időzíteni a tartalmak posztolását. Időpont tekintetében teszteld a 7-10 és 18-21 közötti eredményeket. Érdemes az éjszakai és a kora délutáni időszakot figyelmen kívül hagynod.
Instagram
Instagram esetében a posztolás ideális időpontja a munkahét második felére tevődik – csütörtök és péntek magasságában működnek a legjobban az elérések és leginkább a nap első felében 8-14 óra között. Alacsonyabb a forgalom 15-18 óra között, így Instagram esetében ekkor kerüld el a posztolást.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
TikTok
A TikTok a jelenleg aktivitás tekintetében kezdi lekörözni az imént említett felületeket, így marketingkommunikációdat érdemes erre a platformra is élesíteni. Szintén a keddtől csütörtökig, tartó időszak a legerősebb, de pénteken és szombaton is magas aktivitást mutatnak a felhasználók. Időpont tekintetében pedig munkaidő után és a késő esti órák jelentik a legjobb posztolási időpontot. Munkaidőben és vasárnaponként viszont ide nem érdemes posztolnod.
Érdemes tudni! Az üzleti oldaladon, az elemzések menüpont alatt számtalan hasznos információt és statisztikát találsz a célcsoportod aktivitásáról, melyet fel tudsz használni saját hirdetéseid személyre szabásához.
LinkedIn
A LinkedIn felhasználók az előzőekben felsorolt felületek célcsoportjával szemben különbözően viselkednek, hiszen szakmai felület révén leginkább munkaidőben látogatottak. A hétvégi és a hétfői posztolás nem működőképes jelen esetben sem, de keddtől péntekig tartó időszakban már sokkal eredményesebb az elérés. 9-12 között nagy aktivitást mutatnak a felület felhasználói, azonban a késő délutáni, esti időpontok nem érdemes posztolnod!
Fontos! A megadott időintervallumon belül mindig végezz teszteket, azaz oszd meg posztjaidat eltérő időpontokban ahhoz, hogy fel tudd mérni mikor érkezik a legtöbb interakció követőtáborodtól. Mindemellett ne felejtsd el használni a felületek elemzési funkcióját a pontosabb célzás érdekében.
Amint azt az előzőekben is láthattad mindegyik platform esetében megvannak azok a specifikus időpontok, amikor a felhasználók aktívak a felületen. Ne bízd a véletlenre a posztod sikerességét, optimalizáld tartalmadat minden egyes felületre és alkalmazd tudatosan a legjobb posztolási időpontot!
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Tyler Harris // Unsplash