Bátran kijelenthetjük, hogy cégként közösségi média jelenlét nélkül már nem lehet érvényesülni. Használata szorosan átszövi mindennapjainkat – legyen szó oktatásról, munkáról vagy magánéletről, minden színtéren szükségszerű a felületek igénybevétele. Vállalkozóként méltán merülhet fel benned a kérdés, hogy a közösségi média platformok összehasonlítása által melyik felület jön ki győztesen. Facebook, Instagram vagy TikTok mellett érdemes letenned a voksodat? Olvass tovább és tudd meg, melyik a számodra legideálisabb felület!
Melyik közösségi média platformot válaszd?
Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter és YouTube – a legnagyobb népszerűségnek örvendő platformok, amelyek világszinten ismertek és alkalmazottak magán- és céges célzattal egyaránt. Mindegyik más célcsoportot szólít meg, különböző célt szolgál és más jellegű kommunikációra van szükség az azon történő érvényesüléshez.
Közösségi média platformok összehasonlítása
Lássuk, mik a lényegbeli különbségek a 3 jelenleg legnépszerűbb közösségi média felület között!
1.) Facebook, a rangidős
2004-es alapítása révén a Facebook számít a rangidősnek. Berobbanását követően ugrásszerűen megnövekedett a regisztrált felhasználók száma, mígnem 2024-ben Magyarországon elérte a 7.11 millió főt.
Nemek tekintetében a platformon regisztrált férfiak és nők aránya közel egyenlő, míg életkori megosztásban 25-45 év közöttiek voltak túlsúlyban 2023-ban. Így a fiatal felnőttek és felnőttek megszólítására alkalmas elsősorban a felület.
Mik a Facebook erősségei?
Legnagyobb erősségének nagy múltja és sok éves tapasztalata mondható, hiszen a piacon való 20 éves töretlen jelenlétének köszönhetően hatalmas felhasználói bázissal rendelkezik. Életkor tekintetében viszont nagy a szórás, ami egyszerre válhat előnyödre és jelenthet nehézséget, hiszen kiemelkedő figyelmet kell fordítanod a célzásra.
A Facebook tökéletes színtere a forgaromterelésnek, azaz a felületen megosztott tartalmak segítségével az érdeklődők könnyűszerrel átkattintanak a weboldaladra bővebb információért.
Mik a Facebook gyengeségei?
20 éves élettartamával ma már elöregedő felületnek számít, ami azt jelenti, hogy évről évre kevesebb a fiatalok regisztrációja, míg az 55 év feletti korosztály létszáma lineárisan növekszik. A 24 év alatti fiatalokat ennek tekintetében nehéz elérni.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2.) Instagram, a vizuális tartalmak kedvelőinek
Az Instagram 2010-ben jelent meg a közösségi média piacán és egyediségével hamar megragadta a fiatalabb korosztály figyelmét. 2023-as adatok alapján hazánkban több, mint 3 millió felhasználóval büszkélkedhetett. A nemek aránya itt is kiegyensúlyozott, míg életkor tekintetében a 18-34 év közöttiek vannak túlsúlyban.
Az Instagram előnyei
Az Instagram kifejezetten a vizuális tartalmak kedvelőinek szól, mindez vállalkozásodat javát szolgálja, hiszen a képes tartalmak erőteljesebben megmaradnak az felhasználók emlékezetében. Kihasználhatod az esztétikus megjelenés jelentette előnyöket is.
Az Instagramról nagy az átkattintások aránya a további felületekre – legyen szó Facebook profilról vagy saját weboldalról, így a vásárlások aránya is jelentősebb. Továbbá az Instagram Shopping funkciónak köszönhetően a felületen történő direkt értékesítés is lehetséges.
Az Instagram hátrányai
A telített piacán köszönhetően nemcsak a dinamikusan változó tartalommal, hanem az erős versenytársakkal is küzdened kell a felületen való érvényesülés érdekében. Ráadásul a folyamatosan változó algoritmushoz való alkalmazkodás állandó jelenlétet és aktivitást igényel.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3.) TikTok, a végtelen mennyiségű videók világa
A TikTok 2022-es megalapítása óta hatalmas utat járt be. 2022-es adat szerint a magyar felhasználók 2 millióan voltak, ám mára ez a szám akár meg is duplázódhatott. A nemek megosztása kiegyenlített, míg életkor tekintetében a 16-24 évesek vannak túlsúlyban.
Amennyiben a Z generáció tagjait kívánod megszólítani, akkor ez lesz a te felületed!
TikTok előnyei
Márkaépítéshez tökéletes, hiszen egyetlen nap leforgása alatt több tízezer emberhez is elérhetsz, amennyiben ügyesen bántál a kamerával és kreatívan jelenítetted meg a mondandódat. Rövid, figyelemfelkeltő és impulzív videós tartalmakkal egyszerűen megragdhatod célcsoportod figyelmét.
A TikTok hátrányai
A villámsebességgel változó világában nagy energiabefektetést igényel a folyamatos trendfigyelés, ami ezen a felületen való érvényesüléshez elengedhetetlen. A TikTok egy kétélű fegyver, mivel hiába nyeri el tartalmad a tetszésüket, nem biztos, hogy átkattintanak a weboldaladra megszakítva az impulzív ingerek áramlását. Amennyiben elveszítik az érdeklődésüket egyhamar visszafordulnak a céltalan görgetéshez.
A 3 jelenleg legnépszerűbb közösségi média platform összehasonlítása által betekintést nyertél abba, hogy melyik vásárlóközönséget hol találhatod meg. Az előnyök és a hátrányok felsorakoztatása által egy olyan komplett információhalmaz tudatába kerültél, amely segítségedre lesz a vállalkozásod számára jövedelmező döntés meghozatalában. Próbáld ki magad akár az összes platformon, de mindig tartsd szem előtt, hogy kik vannak jelen és ennek tekintetében alakítsd a marketingkommunikációt!
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Borítókép: LoboStudioHamburg // Pixabay