Nem kell kezdőnek lenned ahhoz, hogy belecsússz egy-egy hibába, hiszen tévedni emberi dolog, a legfontosabb, hogy tanulj belőle. Amennyiben tudatában vagy annak, hogy mibe futhatsz bele a közösségi médiában folytatott utad során, akkor időben észre fogod venni a csapdát és kikerülöd azt, mielőtt még pénzt, időt vagy követőket veszítenél. Légy felkészült és ismerd meg azokat a közösségi média hibákat, melyek elkerülése megóvja vállalatodat a bukástól!
Mely közösségi média hibákat kerülj el?
1.) Nem egységes a grafikád
Az egységes grafika már önmagában félsiker. Mikor a leendő vásárló végiggörget a tartalmaidon és egy gondosan összeállított, színeiben és stílusában harmonizáló, professzionalizmust tükröző profillal találkozik, akkor sokkal nagyobb bizalommal fordul feléd.
Hogyan nem fogod szem elől téveszteni az egységességet?
- Már az elején köteleződj el egy bizonyos színskála mellett, ami a legjobban illik az általad nyújtott szolgáltatásokhoz vagy termékekhez
- Használj mindig egységes betűtípust
- Képeknél is törekedj az egységes filterhasználatra, a hasonló színtónus alkalmazására
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2.) Mindig lecsúszol az aktuális trendekről
Az éppen aktuális trendek követhetetlen gyorsasággal változnak, így érdemes naprakésznek maradnod azzal kapcsolatban, hogy az adott pillanatban mi foglalkoztatja a leginkább a célcsoportodat. Ám egy-egy döntés előtt mindig tedd fel magadnak a kérdést:
- Hogyan illeszkedik a vállalkozásod arculatába?
- Képes vagy azonosulni a trend által közvetített értékekkel?
Kövesd a trendeket, ám sosem feledkezz meg róla, hogy vállalkozásod milyen értékeket képvisel! Amennyiben az adott trend messze áll tőled, akkor érdemes lazítani rajta, újragondolni a saját szemszögedből, hiszen visszájára is elsülhet és akár a már elkötelezett vásárlóid elveszítéséhez is vezethet.
3.) Rossz platformon keresed a célcsoportodat
Mielőtt elköteleződnél egy vagy több közösségi média platform felé, érdemes felmérned, hogy hol a legaktívabb a célcsoportod.
Amennyiben több platformon is jelen vagy, akkor ne feledkezz meg arról, hogy minden egyes felület más, így érdemes optimalizálnod az általad megosztott tartalmakat. A kevesebb néha több elvet figyelembevéve nem muszáj minden egyes platformra regisztrálnod, sokkal előnyösebb, ha a legfontosabbakon vagy jelen, de azokon 100%-os erőbedobással.
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
4.) Veszed a követőidet
Kívülről jól mutat, ha több ezer követővel rendelkeznek, hiszen bizalmat gerjeszt az újonnan az oldaladra érkező érdeklődőben. Mégis visszásan sülhet el a dolog, ha a posztjaid alatt nincs interakció – sem kedvelések, sem pedig hozzászólások formájában. A vállalkozásod fellendítését nem fogják segíteni a vásárol követők, hiszen legtöbbször kívül esnek a piacodon, nem kifejezetten a te célcsoportod, valamint kiemelkedő százalékuk hamis profil.
Az egyszerű és gyors, ám fölöttébb költséges vásárlások helyett törekedj a valós célcsoportod elérésére és a márkád iránt elkötelezettség erősítésére.
5.) Nincs rendszeresség a posztolásban
Kifejezetten súlyos közösségi média hiba, ha csak abban az esetben posztolsz, amikor éppen eszedbe jut, amikor időd engedi vagy mikor egy jó ötlet jut az eszedbe. Egy üzleti profil esetében mindez édeskevés. Gondolkodj előre és állíts fel egy részletes posztolási stratégiát, ami tartalmazza a posztok jellegét, témáját, valamint a megosztás időpontját. Az előre megírt posztokat be is időzítheted, így semmiképpen sem fogsz megfeledkezni azok időben történő megosztásáról.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
6.) Beéred a megszokottal
Ne érd be az átlagossal és ne másolj másokat, mert nekik bejött. Inkább mutasd meg egyediséged és merj más lenni, mint a többiek, hiszen ezzel a tulajdonságoddal leszel képes megragadni a jövőbeni vásárlóid figyelmét a versenytársaiddal szemben.
7.) Minden csak az eladás körül forog
Egy közösségi média platform sokkal többről szól, mint a direkt értékesítés – általa értékeket közvetítesz, szoros kapcsolatot építesz és megosztod követőiddel mindazt, amit termékeid vagy szolgáltatásod által kívánsz továbbadni. Ne vidd túlzásba az értékesítést, mert a túlzott önreklámozás ellenszenvet válthat ki a vásárlóközönségből.
Az előzőekben felsorolt közösségi média hibák még a profikkal is előfordulhatnak, azonban érdemes tudatosan odafigyelned a bakik elkerülésére, mert vállalkozásod hírneve foroghat kockán. Légy megfontolt és sose téveszd szem elől az elérni kívánt céljaidat!
Segíthetünk a hatékony közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: ROBIN WORRALL // unsplash