A közösségi média folyamatosan bővülő platformjai mára a marketing szakemberek nélkülözhetetlen eszközeivé váltak a vevőszerzésben és a márkaépítésben. Nemcsak a nagyobb vállalatoknak, hanem a kis- és középvállalkozásoknak is szükségük van a közösségi média tagadhatatlan erejére. Amennyiben még mindig kétségek gyötörnek azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e energiát, időt és pénzt áldoznod az online marketingkommunikációdra, akkor olvass tovább és ismerd meg, hogy vállalkozásod számára melyek a közösségi média előnyei.
Az aktív közösségi média jelenlét előnyei vállalkozóknak
A közösségi média különböző felületeit ma már több milliárdan használják világszerte. A DataReport 2023-as felmérései alapján elmondható, hogy hazánkban 7,4 millió felhasználót tartottak számon, amely Magyarország teljes lakosságának 72,2%, az arány azóta is növekszik.
Milyen előnyökkel jár vállalkozásod számára az, ha kihasználod a közösségi média nyújtotta lehetőségeket? Lássuk!
1.) Márkaismertség növelése
Branding szempontjából ma már nélkülözhetetlen, hogy regisztrálj vállalkozásoddal a profilodba vágó közösségi média platformra. A márkaismertség növelése az online térben a legegyszerűbb, hiszen az érdekes, egyedülálló és értékes tartalmakat hamar felkapják a fogyasztók, így néhány megosztás által a híred villámgyorsan terjed a felhasználók között. A népszerű poszttípusok tudatos alkalmazásával és variálásával, valamint a rendszeres posztolással követőtáborod hamar növekedésnek fog indulni és márkádat országszerte megismerik.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2.) Eredményes vevőszerzés
Az aktív és kiterjedt felhasználói bázisnak köszönhetően a termékeidet vagy szolgáltatásaidat legegyszerűbben a közösségi média felületein keresztül tudod a lehetséges célcsoportod felé közvetíteni. A platformok nemzetközisége által pedig akár külföldi piacra is törhetsz, ha vállalkozásod fel van rá készülve. Valós vásárlói visszajelzések és értékelések megosztásával pedig bizalomgerjesztővé teheted vállalkozásodat az új ügyfeleid számára is.
3.) Ügyfélkapcsolat elmélyítése
A közösségi média felületei nemcsak magán jellegű kapcsolattartásra kiválóak, hanem a céges ügyfelekkel történő kommunikációra is. Eleve hitelességet és bizalmat tükröz a platformokon való aktív jelenléted, ám a további interakció lehetőségének biztosítása még személyesebbé teszi a kapcsolatot. A folyamatos elérhetőség és az egyszerű kapcsolatfelvétel pedig felgyorsítja a problémamegoldást és elmélyíti az elköteleződést. Vállalkozásod számára is könnyebb, ha egyes problémákat és kérdéseket írásban kezelsz, mintha egész nap telefonon kellene fogadnod a hívásokat.
4.) Idő- és költséghatékony marketingtevékenység
Ugyan a közösségi médiában sem fog csak úgy az öledbe hullani az ügyfelek hada, abban az esetben, ha ügyesen és kitartóan csinálod a marketingkommunikációdat, akkor annak meglesz a böjtje. Amennyiben készítesz egy izgalmas és mások számára is értékes bejegyzést, akkor követőid minden bizonnyal tovább fogják osztani, ami neked sem időbe, sem pedig pénzbe sem fog kerülni. Ahhoz azonban, hogy az elkötelezett követőid is ‘neked dolgozzanak’ fel kell építeni egy hűséges követőtábort.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ehhez rendszeres posztolásra, valamint időközönként fizetett hirdetések készítésére van szükség. Célcsoportod pontos megcélzásával viszonylag alacsony összegből már kedvező elérést teremthetsz hirdetéseddel.
5.) Értékelések gyűjtése
Az ügyfelektől érkező valós visszajelzések kifejezetten hasznosak számodra, hiszen mindazonáltal, hogy a jövőbeni fogyasztóid elsőkézből kapnak értékelést szolgáltatásodról vagy termékedről, vállalkozásod is értékes információval gazdagodik. Segítségével szembesülhetsz hiányosságaiddal, fejlesztendő területeiddel és felismerheted erősségeidet.
A visszajelzések erejét azonban nem érdemes lebecsülni. Mindig törekedj arra, hogy mind a kommunikáció, mind a szolgáltatásnyújtás tekintetében a maximumot nyújtsd, hiszen egy negatív értékelés már elbizonytalaníthatja az érdeklődőket.
Az előzőekben felsorolt közösségi médiai előnyök bizonyára téged is megerősítettek abban, hogy miért érdemes regisztrálnod azokra a közösségi média felületekre, amelyek vállalkozásod szempontjából relevánsak. Gyakorold az aktív részvételt és általa növeld eléréseidet, valamint sokszorozd meg eladásaidat akár néhány hónap alatt!
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Firmbee // Pixabay