A közösségi média felületein megannyi vállalkozás vesz részt a fogyasztók figyelmének elnyeréséért folytatott küzdelemben. A harc komoly, hiszen a céged sikere múlik azon, hogy képes vagy-e megragadni és hosszú távon megtartani a célcsoportod figyelmét. A sikerhez minden olyan stratégiát be kell vetned, ami segít a közönséged érzelmeinek mozgósításában, valamint az interakciók generálásában. Melyek azok a figyelemfelkeltő poszttípusok, amelyek minden bizonnyal elnyerik a felhasználók érdeklődését? Íme 4 tipp, melyet bátran használj fel marketingkommunikációdban!
Íme 4 figyelemfelkeltő poszttípus
Ezek a poszttípusok garantáltan elnyerik célcsoportod figyelmét és segítenek a követőtáborod megerősítésében!
1.) Nyereményjátékok
A kisebb-nagyobb nyereményekkel kecsegtető játékok segítségével néhány nap leforgása alatt megsokszorozhatod követőid számát. A nyereményjáték idején a posztok alatti interakció fokozódik, mind a kedvelések, mind a kommentek és a megosztások tekintetében, melynek köszönhetően még szélesebb réteghez jut el a tartalmad. Annak ellenére, hogy sokak számára a nyereményjáték sikertelenül zárul, a követésed továbbra megmarad, így megvan az esélye annak, hogy az érdeklődőből a jövőben potenciális vásárló válik.
A nyereményjátékon való részvétel biztosításáért nemcsak követést, a poszt megosztását vagy kedvelését kérheted, de más kreatív feladatot is adhatsz az érdeklődők számára. Például megkérheted őket, hogy töltsenek fel termékeddel egy kreatív fotót, amely számodra is praktikus, hiszen ezeket a tartalmakat a későbbiekben felhasználhatod a marketingkommunikációdban.
Fontos! Minden egyes közösségi média platformnak megvan a maga szabályrendszere a nyereményjátékra vonatkozóan, így mielőtt létrehozol egyet, érdemes a szabályoknak megfelelően tenned.
2.) Meglepő, provokatív és időérzékeny posztok
Azok a tartalmak, amelyek meglepő, olykor provokatív és sürgető címekkel rendelkeznek nyomban megragadják a fogyasztók figyelmét. Minden poszt esetében a legelső mondat kritikus, amennyiben képes vagy megállítani a felhasználó görgetését egy rövid, velős és lebilincselő mondatszerkezettel, akkor azt már sikerként könyvelheted el.
A célcsoportod a kíváncsiság felkorbácsolására, a fantázia mozgósítására és az érzelmek kinyilatkoztatására vágyik. Az ilyen jellegű posztok provokatív jellegüknek és megosztó voltuknak köszönhetően biztosítja számukra mindezt. Ismerj meg minket!
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Fontos! Olyan vitába állj bele, ami értékrendedbe illik és amiben teljes vállszélességgel hiszel. Amennyiben nem a saját álláspontodat osztod meg követőiddel, csak egy provokatív témát hozol fel, annak érdekében, hogy minél többen vitatkozzanak a bejegyzésed alatt, az kifejezetten kockázatos lépés vállalkozásod számára és egykönnyen visszásan sülhet el.
(Például vállalkozásod lebomló zacskók gyártásával foglalkozik, így erőteljesen ellenzi az egyszer használatos szatyrok alkalmazását. Rendben van, ha ennek tekintetében írsz egy meghökkentő tényekkel teletűzdelt bejegyzést, ami megosztja, hogy hány év kell egy hagyományos szatyor lebomlásához, hiszen számodra releváns az adott téma.)
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3.) Trendek, aktuálisok
Az aktuális trendek és hírek megosztása mindamellett, hogy figyelemfelkeltő jelleggel bír, szakmaiságodat és elmélyült iparági ismereteidet is alátámasztja. Amennyiben az elsők között osztod meg a tartalmat nagymértékű versenyelőnyhöz jutsz és ebben még az algoritmus is támogatni fog.
Az új és izgalmas témák erőteljes interakciót generálnak, melynek köszönhetően márkád még több felhasználóhoz eljut. Az ilyen jellegű posztok segítségével egyszerre növeled a hitelességedet és bizalmat építesz, ami egy erős és elkötelezett követőtábor kialakulásához vezet.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
4.) Interakcióra buzdító posztok
A közösségi média felhasználói szeretnek szavazni, kérdésekre válaszolni, tapasztalatokat megosztani, így az olyan jellegű posztok vagy sztorik, amelyek felkínálják ennek a lehetőségét aktivitást tudnak generálni. Az interakció növelése által követőbázisod is bővül, hiszen a felhasználók érzik, hogy fontosak márkád számára, melyet elköteleződéssel fognak értékelni.
- Szavazások vagy választós posztok (“Neked melyik tetszik jobban? A vagy B?”)
- Kérdezős posztok (“Milyen a napod? Oszd meg velünk!”)
- Mondatbefejezős posztok (“A legnagyobb nehézség az volt az életemben, mikor …”)
- Képkiegészítős posztok (“Egészítsd ki a képet kreativitásodra hagyatkozva!”)
- Kihívások teljesítésére buzdító posztok (“Mit eszel ma? Fotózd le és oszd meg!”)
Az előzőekben felsorolt figyelemfelkeltő poszttípusok alkalmazásával rövid időn belül kimagasló eredményeket érhetsz el, ami megmutatkozik az elkötelezett követőtáborod bővülésében is. Ám nem szabad túlzásba esni és minden héten nyereményjátékokat szervezni, vagy minden másnap interakciót kifacsarni követőidből. Légy türelmes és oszd be tudatosan a bejegyzéseket, vegyítsd a figyelemfelkeltő poszttípusokat más érdekes és értékes tartalmakkal is.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Markus Spiske // Unsplash