A közösségi média marketing egyik embert próbáló összetevője a folyamatosan megújuló, friss és izgalmas tartalmak gyártása. Ahhoz, hogy követőket szerezz, majd a követőidből fogyasztókat varázsolj, érdekes, hasznos és hiteles posztokat szükséges megosztanod a közösségi média felületeiden. Amikor kifogysz az ötletekből bátran nyúlj olyan egyszerűen hozzáférhető felhasználói tartamakhoz, melyeket a korábbi vásárlóid osztottak meg termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban.
Hogyan tudod eredményesen javadra fordítani a felhasználóid által kreált tartalmakat? Mutatjuk!
Mit jelent pontosan a felhasználói tartalom – user generated content (UGC)?
Az UGC (User-Generated Content), azaz a felhasználók által generált tartalom egy kiemelkedően hatásos marketing eszköz, hiszen az érdeklődők első kézből kapnak valós tapasztalaton alapuló visszajelzéseket termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban.
A felhasználói tartalom tehát a véleménynyilvánítás egy formája, amikor a fogyasztó megemlít egy bejegyzésben, képeket vagy videókat tölt fel termékedről, szolgáltatásodról, valamint megjelöl egy sztoriban vagy értékelést ír rólad.
Segíthetünk a hatékony közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Mire és hogyan használhatod a felhasználói tartalmat?
A felhasználói tartalom kiváltképp értékes anyag számodra, ha tudod, hogy hogyan építsd be eredményesen a marketingkommunikációba. Több szinten is előnyhöz juttat: a tartalmakkal költséghatékonyan növeled elérésedet – sem energiát, sem pedig pénzt sem szükséges befektetned, másrészről pedig segítségével összetartó és hűséges ügyfélkört teremtesz, amely hitelességen és megbízhatóságon alapszik.
Lássuk, mi mindent ad vállalkozásod számára az UGC!
1.) Hiteles megjelenést
A tudatos fogyasztói magatartás megerősödésével korunk internetes vásárlói már nem hagyják, hogy fizetett hirdetésekkel és influencer marketinggel megtévesszék őket. Sokkal nagyobb bizalmat szentelnek a valós vásárlói visszajelzéseknek, mint a vállalkozás által megosztott reklámoknak. Minél több visszajelzés érkezik, akár fényképek, akár videók formájában, annál nagyobb hangsúlyt ad vállalkozásod hitelességének.
Mindig törekedj arra, hogy a valóságot közvetítsd követőid felé, mert hamar kiderül a turpiszság! Jobb őszintének maradni, mint elferdíteni a valóságot, hiszen a negatív visszajelzéseket jóval nehezebb felülírni. Jövedelmezőbb a visszatérő vásárlói közösség kiépítése, mint a pillanatnyi vásárlások számának növelése.
2.) Kiterjedt elérést
Felhasználói tartalom formájában érkező visszajelzéseknek köszönhetően organikusan fog növekedni az elérések száma, hiszen az ügyfeleid általuk eljut az ő követőihez, így akár egy hasonló érdeklődési körrel rendelkező tábort is elérhetsz – teljesen ingyen!
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3.) Mélyebb elköteleződést
Felhasználói tartalmak megosztásával nemcsak a hitelességedet növeled, hanem a márka iránti mélyebb elköteleződést is. Az elköteleződés alapja a bizalom, melyet akkor alapozol meg, ha ugyanazt közlöd a termékeddel kapcsolatban, amit vásárlóid is tapasztalnak. Nem szükséges a világ legtökéletesebb termékét árulnod vagy a bakiktól mentes szolgáltatást nyújtanod – elég őszintének lenned és máris elnyered célcsoportod szimpátiáját.
4.) Erősebb közösséget
Amennyiben egy vásárló veszi a fáradtságot, hogy pozitív véleményt írjon vállalkozásodról, azzal tesz egy lépést feléd. Amint megosztod az általa közölt tartalmakat azzal jelzed, hogy figyelsz rájuk és értékeled jelenlétüket. Érzik, hogy valóban számít visszajelzésük és fontosak vállalkozásod számára. Így válnak visszatérő vásárlókká és közösséged elkötelezett tagjává.
5.) Költséghatékony marketing eszközt
A felhasználói tartalomban a legjobb, hogy felhasználóid elkészítik helyetted az anyagot – képek, videók és leírások formájában, így egyszerre spórolsz pénzt és időt, miközben ügyfeleid további vevőket generálnak neked.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Mi válhat felhasználói tartalommá?
Egyszerű írásos visszajelzéseken túl számtalan más tartalmat is bátran használj fel marketingkommunikációd bővítésére.
Úgy, mint:
- a fényképes és videós tartalmakat,
- az unboxing videókat,
- a termékteszteléseket,
- a sztorikat és posztokat.
Fontos! Mindig kérj engedélyt a vásárlódtól tartalma felhasználásához és jelöld meg a bejegyzésedben. Mindig az eredeti szöveget és képet oszd tovább és ne alakítsd át, hogy jobban mutasson, hiszen ezzel elveszítheted hitelességedet.
Az előzőekben megismert felhasználói tartalom (UGC) több szempontból is előnyös vállalkozásod számára, hiszen hitelességet, bizalmat és elköteleződést vált ki jövőbeni vásárlóidból. Segítségével közösséget építhetsz és szélesebb elérést biztosíthatsz, költséghatékonyan, így semmiképpen sem érdemes elszalasztanod alkalmazását!
Segíthetünk a marketingedben? Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Christin Hume // Unsplash