Amennyiben mélyebben beleásod magadat a közösségi média marketing világába, akkor joggal érezheted, hogy egy külön szakmai szótárra van szükséged a rövidítések, a mozaikszavak és az angol kifejezések megértéséhez. Miért is van szükséged erre? Ahhoz, hogy eredményesen fel tudd építeni marketing stratégiádat és képes legyél használni a szakemberek alkalmazta technikákat, a felületeken való koordinációhoz ismerned kell többek között olyan kifejezések, mint a CTA és engagement jelentését. Az alábbiakban összegyűjtöttük számodra a közösségi média marketingben leggyakrabban alkalmazott fogalmakat, hogy megismerd jelentésüket és tudd, hogy hogyan használhatod fel marketing céljaid eléréséhez.
Alapvető fogalmak a marketingben
Kezdjük az alapoktól. Amikor a marketing stratégiát állítod össze, akkor az alábbi kifejezésekkel találkozol:
Target Audience, azaz célközönség
Minden a célcsoportod pontos körülhatárolásával kezdődik. Ahhoz, hogy eredményesen elérd és megszólítsd Őket, ismerned kell az alapvető tulajdonságaikat demográfiai, geográfiai, pszichológiai szempontból egyaránt. Az életkor, a nem, a lakóhely, az iskolai végzettség, az érdeklődési kör, valamint a közösségi médiafogyasztási szokásaik egyaránt beszédesek marketingkommunikációd szempontjából.
A célközönséghez szorosan kapcsolódik a buyer persona, azaz a célközönséged egy konkrét megtestesítője, egy jól körülhatárolt karakter, aki tartalmazza az ideális vevő minden tulajdonságát.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben, stratégiában?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Branding, azaz márkaépítés
Amikor már megalapítottad vállalkozásodat, rendelkezel egy ütős névvel és logóval, kialakítottad a szolgáltatásodat és kész a terméked, akkor megvannak a márkád legfontosabb összetevői. Az összetevőket már csak társítanod kell az általad képviselt értékekkel, hogy emlékezetessé váljon célcsoportod számára. Ezt a folyamatot nevezzük brandingnek.
A márkaépítés röviden az, amikor a vállalkozásod számára kialakítasz egy egyedi arculatot és a versenytársaidtól megkülönböztető jegyekkel látod el.
Conversation Rate, azaz konverziós arány
Kiemelkedően értékes százalékos mutató, amely azt jelzi, hogy hány látogató végezte el az általad kívánt cselekvést, vagyis hányan látogattak el weboldaladra, vásároltak tőled, iratkoztak fel hírleveledre, vették fel veled a kapcsolatot vagy követték be az oldaladat.
A konverziós arány úgy számolható ki, hogy a konverziók számát, azaz az imént említett aktivitások mennyiségét elosztjuk a látogatók számával, majd megszorozzuk százzal. Az így kapott összeg válik a sikerességed mutatójává.
KPI, azaz kulcs teljesítménymutató
Szintén egy hasznos mérőszám, ami a marketing kampány sikerességét is jelezheti. Kulcsfontosságú teljesítménymutató például a weboldalra látogatók száma, a poszttal való elérések száma, a követők növekedésének üteme, a linkre való átkattintások aránya. Ezeknek a mutatóknak a tudatában haladhatsz tovább és finomíthatod marketingstratégiádat.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
CTA és engagement jelentése
Közösségi média marketingben leggyakrabban használt fogalmak az alábbiak:
Engagement, azaz elköteleződés
Egy hasznos mutató, amely azt szemlélteti, hogy a már elkötelezett követők milyen mértékű aktivitást mutatnak a közösségi médiában megosztott tartalommal kapcsolatban. Az elköteleződés több szinten és különböző mutatókkal is mérhető, mint például a kedvelések, a megosztások és a hozzászólások száma. Továbbá a videómegtekintések, a poszt mentések, valamint egy linkre kattintások mennyiségével egyaránt.
CTA (Call to Action), azaz felhívás a cselekvésre
Egy olyan rövid és velős, legtöbbször felszólító mondat a marketing célzattal írt tartalmaidban, amely további lépésekre ösztönzi a célcsoportodat. pl.: “Olvass tovább”, “Kattints ide”, “Kövess be”.
UGC (User Generated Content), azaz felhasználói tartalom
A fogyasztók által készített és megosztott tartalmak, melyeket felhasználhatsz a marketingkommunikációdban. Legyen szó képekről, videókról, sztorikról vagy szöveges visszajelzésekről, mindegyik tartalomtípust továbboszthatod saját közösségi média felületeiden. Több szempontból is előnyös számodra, hiszen egyszerre generálsz tartalmat gyorsan és egyszerűen, valamint növeled az elköteleződést és mélyíted a bizalmat célcsoportoddal.
Hashtag, azaz címkézés
Címke, ami a legjobban összefoglalja az általad megosztott tartalmat. Egy poszthoz használj több címkét is, hiszen ezeknek a kifejezéseknek köszönhetően kategorizálod tartalmadat, melyet keresés alkalmával a célcsoportod egyszerűbben megtalál.
Feed, azaz hírfolyam
A közösségi média felületed főoldala, ahol a saját, valamint az általad követett felhasználók bejegyzései találhatók. Ide kerülnek fel az általad megírt posztok, valamint célcsoportod figyelmét is ezen a felületen kell megragadnod.
Az előzőekben felsorolt fogalmaknak, mint például a CTA és engagement jelentésének ismerete nélkülözhetetlen a sikeres közösségi média marketing kivitelezéséhez. Ezek a kifejezések azonban csak a lista elején szerepelnek, még számtalan fontos fogalommal találkozhatsz, melynek érdemes utánaolvasnod szakmai ismereted bővítése és sikerességed növelése érdekében.
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Katie Harp // Unsplash