A közösségi média ma már elengedhetetlen eszköze a vállalkozásoknak – legyen szó brandépítésről, ügyfélszerzésről vagy éppen toborzásról. Mégis, a legtöbb magyar kis- és középvállalkozás szinte ugyanazokat a hibákat követi el, újra és újra. Ezek nemcsak az elérések rovására mennek, de lemaradhatsz a konkurenciához képest is.
Ha te is szeretnél tudatosabb közösségi média jelenlétet kialakítani, ez a cikk segít elindulni. Vagy újratervezni.
1. hiba: “Csak néha posztolunk, ha eszünkbe jut”
Miért gond?
A Facebook, Instagram vagy TikTok algoritmusa a rendszerességet jutalmazza. Ha hónapokig nincs poszt, majd hirtelen 3-at teszel ki egy hét alatt, az se a követőidnek, se a platformnak nem lesz logikus.
Megoldás:
Készíts tartalomtervet legalább 2-4 hétre előre.
Használj időzítőt (pl. Meta Business Suite).
Hetente minimum 2-3 poszt az ajánlott tempó.
Ne félj előre gyártani és ütemezni a tartalmakat!
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2. hiba: “Amit posztolunk, az túl általános – vagy túl szakmai”
Miért gond?
Sokan esnek abba a hibába, hogy:
túl bonyolultan magyaráznak,
csak magukról írnak („Mi ezt csináljuk…”),
vagy túl sablonos az egész.
Ezért nincs reakció, nincs érdeklődés, nincs ügyfél.
Megoldás:
Gondolkodj az ügyfél fejével: milyen problémája van? Milyen kérdésre keres választ?
Használj edukatív, sztorizó vagy szórakoztató tartalmakat.
Keverd az üzletit a személyessel: mutass arcokat, sztorikat, valódi embereket.
3. hiba: “Nincs koncepció, csak posztolgatás”
Miért gond?
A követőid nem értik, mit akarsz mondani. Az egyik nap szakmai poszt, másnap egy macskás mém, aztán egy link a webshopba. Zavaros márkakép = kevesebb bizalom.
Megoldás:
Dolgozz ki tartalmi pilléreket (pl. edukáció, termék, vélemények, kulisszák mögötti tartalom).
Legyen visszatérő rovat (pl. #TippekKedden, #PéntekiKérdés).
Készíts témánként külön kampányokat (pl. egy hónap az új termékcsalád köré).
4. hiba: “Nem használjuk ki a videós tartalmakat – főleg a Reels-t és a TikTok-ot”
Miért gond?
2025-ben a közösségi médiában a videó a király. A Facebook és Instagram is előnyben részesíti a videós formátumokat, különösen a Reels-t. És ez nem csak a tizenéveseknek való.
Megoldás:
Készíts rövid, 20–60 másodperces videókat: tipp, kulissza, bemutató, kérdés.
Ne kell tökéletes stúdió – az okostelefonod is elég.
Egy Reels vagy TikTok több tízezer emberhez is eljuthat ingyen.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
5. hiba: “Elfelejtünk közösséget építeni – csak eladni akarunk”
Miért gond?
A Facebook-oldalad nem hirdetőtábla. Ha csak értékesíteni próbálsz, gyorsan elfordulnak tőled. Az emberek kapcsolódni akarnak, nem vásárolni – legalábbis elsőre.
Megoldás:
Kérdezz – indíts beszélgetést. („Ti hogyan oldjátok meg ezt a problémát?”)
Reagálj gyorsan a kommentekre, üzenetekre.
Köszönd meg a vásárlást vagy a visszajelzést nyilvánosan is.
Legyél jelen élő videókban, sztorikban – építs közösséget, ne csak követőtábort.
+1 BÓNUSZ: “Házon belül próbáljuk megoldani, de nincs rá időnk vagy tudásunk”
Ez talán nem is hiba, inkább realitás. A legtöbb kisvállalkozás nem tud dedikált social media menedzsert alkalmazni. Így esik szét a kommunikáció, és marad el az eredmény.
Mit tehetsz?
Dolgozz egy megbízható ügynökséggel vagy tanácsadóval.
Válassz csomagot, ami illeszkedik az idődhöz és költségvetésedhez.
Tanulj, de közben kiszervezheted a kivitelezést
A jó közösségi média stratégia nem bonyolult – csak tudatos
A fenti hibák szinte minden második magyar vállalkozásnál előfordulnak. A jó hír? Tudatos odafigyeléssel könnyen kijavíthatók, és az eredmények már néhány héten belül láthatók.
Ne posztolgass véletlenszerűen – építs stratégiát, és építs kapcsolatot!
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Unsplash
A cikk összefoglalása 3 pontban:
A leggyakoribb hibák – rendszertelen posztolás, túl általános tartalom, koncepció hiánya, videós tartalmak mellőzése, csak eladásra törekvés.
Gyakorlati megoldások – tartalomtervezés, témakörök kialakítása, edukáció + személyesség, aktív közösségépítés, Reels és TikTok használata.
Tudatosság + segítség – nem kell mindent házon belül megoldani: tanulj, delegálj, vagy dolgozz együtt profikkal, hogy valóban eredményt érjen el a kommunikációd.






