A közösségi média marketing egyik legnagyobb kihívása a folyamatosan frissülő, változatos és figyelemfelkeltő tartalmak gyártása. Te is megtapasztalhattad már, hogy a vállalkozásod indulásakor csak úgy záporoztak belőled az ötletek, ám az idő előrehaladtával egyre nehezebben találtad meg azokat a témákat, amelyek mindazonáltal, hogy értéket szolgáltatnak célközönséged számára, még izgalmasak is. Íme 10 közösségi média poszt ötlet, amit a későbbiekben hasznodra válhat! Bátran mentsd el, ha te sem szeretnél hosszú órákat tölteni a vég nélküli ötleteléssel.
Közösségi média poszt ötletek
A sikeres közösségi média marketing nyitja nem más, mint a változatosság és a következetesség, ami egy részletes stratégia felállításával kezdődik. Könnyítsd meg a dolgodat és legalább egy hónapra előre oszd be, hogy milyen jellegű posztokat és mikor fogsz megosztani.
Oktatási vagy szórakoztatási célzattal írod? Esetleg szolgáltatás/termék bemutató a soros? A rendszerezettség és a szervezettség már fél sikernek számít a szakmában.
Íme pár ötlet, amivel dolgozhatsz a jövőben!
1.) Mutasd be a vállalkozásodat
Amennyiben még nem tetted meg, akkor ismertesd a vállalkozásodat.
– Hogyan született meg benned vállalkozásod ötlete?
– Ki vagy kik vannak a márka mögött?
– Milyen szolgáltatást nyújtasz vagy milyen termékeket kínálsz?
– Milyen fordulópontokon mentél keresztül a cégalapítás előtt és után?
A követőid értékelni fogják és sokkal közelebbinek fognak érezni magukhoz, ha megmutatod a brand mögött lévő arcot. A közös kapcsolódási pontok felfedésével és a szimpátia kialakításával pedig még mélyebb bizalmat fogsz árasztani irányukba.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2.) BTS – Behind the scenes
Az előző poszt ötletet kibővítve még mélyebb elköteleződést válthatsz ki követőtáborodból, ha betekintést engedsz a vállalkozásod működésének mindennapjaiba. Megmutathatod egy munkanapodat, virtuálisan körbevezetheted őket az irodában, bemutathatod a csapatodat vagy akár a terméked gyártási folyamatával is megismertetheted őket. Az érdeklődés garantált!
3.) Vond be a követőidet a kommunikációba
Kérd ki követőid véleményét a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban, indíts szavazást egy kérdéses témában vagy ösztönözd őket interakcióra. Így mindazonáltal hogy értékes információhoz juthatsz a célcsoportod vágyaival, elképzeléseivel kapcsolatban, követőid is fontosnak fogják érezni magukat. Kérdezd őket egyszerűen a napjukról vagy igényelj termék visszajelzést, amit a későbbiekben hasznodra válik a továbbfejlesztésében.
4.) Készíts promóciós tartalmakat
Az aktuális akciókról való tájékoztatásért garantáltan hálásak lesznek követőid, mindazonáltal hogy vásárlásra is ösztönzöd őket egy-egy promóciós időszak alkalmával. Ne legyen túlságosan értékesítés szagú a posztod, inkább csak emlékeztető jelleggel hívd fel a figyelmüket a kedvezményre. A promóció kezdetét vagy végét jelző visszaszámláló alkalmazásával még drámaibbá teheted a hatást.
Segíthetünk a közösségi média kezelésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
5.) Gyakran ismételt kérdések
A gyakran ismételt kérdések posztként történő megerősítése hasznos a követőid és a vállalkozásod számára egyaránt. Követőid számára értékes tartalmat nyújtasz, míg leveszed saját válladról a terhet, hogy ugyanazokra a kérdésekre kelljen naphosszat e-mailben vagy telefonon válaszolgatni. Bátran térj ki a termékeddel/szolgáltatásoddal szemben felmerülő tévhitre is, amelyek szintén megerősítik a vásárlót a döntésében.
6.) Emlékezz meg a fontosabb napokról
Az aktuális ünnepekről, jeles eseményekről, valamint a vállalkozásod szempontjából fontos dátumokról való megemlékezés minden hónapban segítséget jelenthet posztjaid sokszínűvé tételében. Ne csak a karácsony és a húsvét kapjon figyelmet, hanem emlékezz meg a fák napjáról vagy a szerzetesek világnapjáról is.
7.) Maradj naprakész az iparági trendekkel
Oszd meg követőiddel az iparág aktuális trendjeit, csomagold be a híreket érdekes ‘fun fact’-ekbe, hogy még emészthetőbb legyen a laikusok számára is. Az iparági trendek követése hozzáértésedet és szakmaiságodat bizonyítja, ami megerősíti követőid bizalmát.
Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
8.) Készíts rövid, de ütős termékbemutatót
Mutasd meg közelebbről termékeidet vagy mondj el többet az általad nyújtott szolgáltatásokról. A leghatásosabb és leglátványosabb, ha mindezt videós vagy képes formában teszed.
9.) Ossz meg hiteles fogyasztói véleményeket
Az úgynevezett UGC, azaz a felhasználók által generált tartalom továbbosztása több szempontból is előnyös számodra. Mindamellett, hogy nem kell időt szakítani a poszt gyártására, a követőid bizalmát is elnyered, hiszen első kézből kapnak valós tapasztalaton alapuló visszajelzéseket vállalkozásodról. Továbbá a tartalmat megosztó felhasználó is érezni fogja, hogy véleménye valóban számít.
10.) Készíts előtte-utána posztokat
Mutasd meg honnan indult a terméked és hosszú évek munkája által mi lett a végeredmény. Mesélj még többet arról, hogy hogyan lettél szolgáltató, honnan indultál és mi kellett a sikeredhez. Ezekkel a bejegyzésekkel a bizalmat és hitelességet építesz.
Az alábbiakban bemutatott poszt típusok segítségedre lesznek, mikor már végleg kifogytál az ötletekből, mindazonáltal támogatni fognak a márka– és közösségépítésben, a bizalom és a hitelesség megerősítésében, valamint az eladásaid növelésében egyaránt. Próbáld ki mindet és győződj meg erejükről a saját példádon keresztül!
Segíthetünk a vállalkozásod fejlesztésében? Beszéljük át a részleteket!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Kelly Sikkema // Unsplash